Voka Open Bedrijvendag pakt jaarlijks uit met een gediversifieerd aanbod van interessante bedrijven en brengt zo het grote publiek en het ondernemerschap samen. De rode draad van de campagne dit jaar is ‘GROEN: DUURZAAM ONDERNEMEN'! 

Duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen, het verminderen van de CO² uitstoot, het opwekken van energie op alternatieve manieren, de ecologische voetafdruk van je onderneming verkleinen, … Het zijn slechts enkele van de vele zaken waarmee ondernemers vandaag bezig moeten zijn. Dat het thema actueler dan ooit is bewijzen de wekelijkse klimaatmarsen en de alomtegenwoordigheid van het klimaatvraagstuk in de media. 

Veel ondernemers dragen duurzaam ondernemen reeds hoog in het vaandel en doen heel wat om hun groene inspanningen en imago nog verder te versterken. Met deze groene inspanningen scoren ze namelijk zowel bij klanten, sollicitanten en medewerkers. Het thema van Voka Open Bedrijvendag op zondag 6 oktober 2019 is dan ook:  GROEN! Bedrijven wiens core business duurzaam ondernemen is worden ondergebracht onder de “Greenspot”, de hotspot voor groene ondernemers.

LIDL BELGIUM is de officiële partner van het jaarthema 'GROEN: DUURZAAM ONDERNEMEN'

Als duurzame smart discounter heeft Lidl een positieve impact op haar medewerkers, klanten en maatschappij. En ons het ambitieniveau mag er zijn. Tegen 2020 willen we namelijk bij de top retailers behoren inzake duurzaamheid. Ons duurzaamheidsbeleid voeren wij onder de vlag ‘Op weg naar morgen’ en focust zich op 5 pijlers: ons assortiment, onze medewerkers, het milieu, de maatschappij en onze business partners.